27 günlük macera sonrası flaş talep: Göbeklitepe yolu çok kötü!

Göbeklitepe'ye ulaşmak için bisikletleri ile Marmaris'ten yola çıkan 4 kişilik aile, hedefine ulaştı. Tarihin Sıfır Noktası'nda yolculuğa dair anlara değinene baba Rüştü Pekçedenöz, " Yol boyunca en çok yokuşlar zorladı. 25 kilometreye varan yokuşlar çıktık. Göbeklitepe'nin son 10 kilometredeki asfaltı çok kötü. Lütfen bu asfaltı Göbeklitepe'nin hak ettiği şekilde düzeltelim" dedi.

Haber albümü için resme tıklayın

Şanlıurfa'nın en önemli kültürel ve tarihi mirası olan 'Tarihin Sıfır noktası' Göbeklitepe'ye bisikletle ulaşmak için yola çıkan aile, kente ulaştı.

Kendilerine "Küçük 1 aile" adını veren baba Rüştü (42), anne Özgül (42), çocukları Ceren (14) ve Mithatcan Pekçedenöz (10), 10 Temmuz günü Muğla'nın Marmaris ilçesinden yola çıktı. Günde ortalama 50 kilometre pedal çeviren aile, yol üzerinde birçok tarihi ören yerini de görme fırsatı da buldu. Pekçedenöz ailesi, 27 günlük yol macerasının ardından Şanlıurfa'ya ulaştı.

Dün Şanlıurfa sınırlarına giren aile, bugün hedefleri olan Göbeklitepe'yi ziyaret etti. Bisikletleri ile Göbeklitepe'ye gelen aile, Şanlıurfa Bisiklet Grubu tarafından ören yerinde karşılandı.

Karşılamaya katılan Şanlıurfa İl Kültür Müdürü Aydın Aslan, aileyi temsilen en küçük üye Mithatcan'a Göbeklitepe maketi hediye etti. Yapılan karşılamanın ardından Göbeklitepe'yi gezen aile, hedeflerini tamamladıkları için çok mutlu olduklarını kaydetti.

'BAZI ZORLUKLARI GÖZE ALMAK GEREKİR'

Ören yerinde geçirdikleri yolculuğa dair açıklamalarda bulunan baba Rüştü Pekçedenöz, "Çok güzel bir hayaldi. 1450 kilometre, 27. günde buraya vardık. Göbeklitepe bizi çok motive etti. Tarihin bu kadar önemli bir noktasına, insanlığın en eski noktasına gelmek bizim için muhteşemdi. Çocuklara tarihi öğretmek istiyorsak, bazı zorlukları göze almak lazım. Sadece çocuklara kitap okuyun demekle olmaz. Biz çocuklarımıza bu yolculukta bir çok tarihi ören yerine soktuk. İnanıyoruz ki bu ufuklarını açacak, onları teşvik edecek. Bu yolculuğumuzun diğer aileleri de teşvik edeceğine inanıyoruz. Çocuklarımızı bu yaşta öğreneceğini çok önemli bilgilerle yoğruldu bu yolculuk. Bu yolculuğu biz bisikletle yaptık, artık çevrenin buna ihtiyacı var. Petrole değil, doğal enerji kaynaklarına ihtiyacımız var. Bu yolculukları bisikletle yapmak, mümkün olduğu kadar bisikleti hayatımıza sokmamız lazım. Biz 1450 kilometreyi çocuklarımızla geldiğimize göre artık bazı şeyler değişebilir" diye konuştu.

'GÖBEKLİTEPE HAK ETTİĞİ DEĞERİ ALMALI'

Yolculukta zorlandıkları anlara değinen baba Rüştü Pekçedenöz, Göbeklitepe'nin asfaltlı yolunun düzeltilmesi gerektiğini aktararak, "Önümüzdeki süreçte inşallah daha güzel şeylere imza atacağız. Yol boyunca en çok yokuşlar zorladı. 25 kilometreye varan yokuşlar çıktık. Güldük, ağladık ama pes etmedik. Çocuklarıma pes etmemeyi vurgulamak benim için en önemli şeydi. Göbeklitepe inşallah hak ettiğinden çok güzel yer olacak. Son 10 kilometredeki asfalt çok kötü. Lütfen bu asfaltı Göbeklitepe'nin hak ettiği şekilde düzeltelim" sözlerine yer verdi.

'ZORLU AMA EĞLENCELİ BİR YOLCULUKTU'

Eğlenceli bir yolculuk geçirdiklerini belirten Mithatcan Pekçedenöz, "Göbeklitepe'ye geldiğim için çok mutluyum. Yolculuk iyi geçti ama zorlandığımız anlarda oldu. Babamın dediği gibi yağmurda çadır kurduk, bazen yangın haberi aldık geçmeye korktuk. Yolculuk zorlu ama eğlenceli geçti. Büyüklerime sesleniyorum, ben ve ablam buraya geldiysek sizde evden-işe bisikletle gitmeye üşenmemelisiniz. Sizde buraya gelin, güzel bir yer ama arabayla gelmeyin. Ben yolculuktan çok eğlendim ama böyle bir yolculuk bir daha yapmak ister miyim bilmiyorum. Babam bir daha böyle bir yolculuğa atılırsa çıkabiliriz, ama daha kısa olur inşallah. Bu kadar uzun yolculuğa bir daha kaldıramayabilirim" açıklamasında bulundu.

'YOLU YAPAN BİRİ ÖNCE BİSİKLETLE GİTSİN'

Yolculukta en çok asfaltsız yollarda zorlandıklarını söyleyen Ceren Pekçedenöz, "Yolculukta en çok asfaltın kötü olduğu, trafiğin sıkışık odluğu yerlerde zorlandık. Ama hepsini çıktık, aştık hep beraber. Bisiklet yolları çoğu şehirde var ama yeterli değil. Motosikletler geçiyor, yayalar yürüyor. Türkiye2de birçok araç kullanıyor. Bazı yerlerde asfalt yoktu, bisikletle gidince zor oluyor. Bence yolu yapan biri o yolu öncelikle bisikletle gitsin" dedi.

'SÜRÜCÜLER LÜTFEN DİKKATLİ OLSUN'

Zorlu yolculuk sonrası sürücülere seslenen anne Özgül Pekçedenöz ise, "Yolculuğumuzu bitirdik. Bütün aile bireylerinin dediği gibi zaman zaman keyifli, zaman zaman yorucu oldu. Ama güzel bir yolculuktu. Sonuna baktığımız zaman hayatımızda yer edinecek bir yolculuk. İleriki yaşımızda hep akıllarımızda kalacak. Çok zorlu yerlerden geçtik, tehlikeler atladık. Özellikle sürücülere sesleniyorum. lütfen, bisikletli gördüğünüz zaman biraz daha mesafe koyarak gidin. Çok etkileniyoruz en ufak rüzgarlarından. Yollar hepimizin, sadece arabalı olanların değil" ifadelerini kullandı.

ASLAN: GÖBEKLİTEPE'YE GELMELERİ ÇOK ÖNEMLİ!

Şanlıurfa İl Kültür Müdürü Aydın Aslan ise, "2019 yılı biliyorsunuz Göbeklitepe yılı bu kapsamda sadece ilimizde değil dışarıda da bu noktada Göbeklitepe konusunda duyarlılık gösteren değerli insanların olduğunu bilmek, Göbeklitepe’yi tarihi kabul etmek, Göbeklitepe’ye farklı yolardan ulaşmaya çalışmak bizim için mutluluk verecek. Çünkü biz biliyoruz ki ve değerlendiriyoruz ki Göbeklitepe sadece ilimizin değil, bölgemizin de değil tüm insanlığın ortak ata yurdu. Bu noktada ortak mirası insanların bu bilinçle hareket ederek Göbeklitepe'nin bu yönünü ortaya çıkartmak adına yapmış oldu bu tarz etkinlikler bizim için gerçekten mutluluk verici. 4 kişilik bir çekirdek ailenin büyük bir aile olarak yola çıkması ve buna rağmen 27 gün sonunda yaklaşık 1450 kilometre gibi bir zorluğu göze alarak Urfa 'ya gelmeleri, Göbeklitepe'ye gelmeleri bizim için çok çok önemli açıkçası. Bu noktada kendilerine ben Bir Urfalı olarak, Göbeklitepe sevdalısı olarak da ayrıca teşekkür ediyorum. Kendilerinin bundan sonraki etkinliklerini de merakla beklediğimizi, takip edeceğimizi söylemek istiyoruz" diyerek sözlerine son verdi.

ÖZLEM DİKMEN-BİHA

06 Ağu 2019 - 11:56 - Kültür & Sanat

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Ajans Urfa Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Ajans Urfa hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Ajans Urfa editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Ajans Urfa değil haberi geçen ajanstır.

Şanliurfa Markaları

SİZDE BU ALANA REKLAM VERMEK İSTER MİSİNİZ?